Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De TU Delft noteerde sinds 2013 meer dan 600.000 inschrijvingen voor de 20 MOOCs die werden aangeboden. Zo’n 17.000 mensen rondden een cursus succesvol af en kregen een certificaat. Dat is ruim 2,8% van de inschrijvers. Is dat weinig? Hangt af van het doel van de TU Delft en van de cursisten. Gaat het de TU om wereldwijde naamsbekendheid, dan doen die 600.000 inschrijvingen er toe. Zij hebben niet alleen de naam van de TU voorbij zien komen, maar ook de stap gezet om nader kennis te maken. Gaat het om de cursisten, dan lijkt een ‘successcore’ van 2,8% weinig. Maar wat is succes? Een cursist kan zijn geslaagd, als deze een beeld wilde krijgen van het aanbod van de TU Delft. Vanuit het perspectief van de cursist kan de inschrijving ook geslaagd zijn als deze geen behoefte had aan een certificaat, maar op zoek was naar specifieke informatie en uitleg die in de MOOC werden gegeven. Benieuwd of de TU Delft vooraf heeft bepaald wanneer het aanbod voor de universiteit succesvol zou zijn en of het is gelukt om dat te meten. Bron: TU Delft
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.