Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 20-05-2014 | Article Rating | (1) reacties

Waarom 'online leren dood is'

Waarom 'online leren dood is'

Recent besteedden we op deze plek aandacht aan de noodkreet van Roger Schank. Schank verklaart 'online leren dood', omdat er niet veel is veranderd in 30 jaar technologie in het onderwijs. Een interessante analyse van dit probleem is te lezen op de site van Management & Strategie in Digital Higher Ed. Ook in dit artikel de conclusie dat het ontwikkelen van instructional content is blijven steken in de jaren ’90: “Online instructional content – the instructional media and activities presented to students – remains largely stuck in the 1990s, barely scratching the potential that we once imagined.”

Maar auteur Keith Hampson gaat verder. Hij wijst hiervoor een aantal redenen aan. Als eerste, het feit dat het ontwikkelen van content nog steeds berust bij ‘ill-prepared individual faculty members’. Deskundige
instructional designers krijgen daardoor niet de kans hun kennis en inzichten toe te passen. Hampson schrijft: “Instructional design professionals in these departments – despite their skills – are forced into secondary roles, often pushed toward providing technical training (‘How to Set Up Quizzes in Blackboard’), rather than actually working with course instructors to design instruction”.

Hampson analyseert niet alleen het probleem, hij beschrijft ook drie stappen die moeten worden gezet om de impasse te doorbreken:

  1. take course design seriously;
  2. in the digital world, “design” matters;
  3. we need to know what’s working.

Lees het artikel Three Pieces Of The Puzzle op de site van Management & Strategie in Digital Higher Ed.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Keith Hampson
Van Keith Hampson | 21-05-2014
Thank you for the generous review of my post.
My particular focus is on how the organizational design of higher education (division of labour, funding models, incentives, etc) make it difficult (slow, expensive, politically provocative) to offer different - and better - forms of digital learning to our students. Put another way, I'm interested in how organizational factors inhibit educational innovation. My assumption is that we need to understand the organizational obstacles that stand in the way of change in order to find ways around them.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.