Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Hoe combineer je het beste van een menselijke tutor (hanteren van een pedagogisch concept, studenten volgen en waar nodig bijsturen) met dat van een elektronische tutor (altijd en overal beschikbaar, als je internet-toegang hebt tenminste)? Dat is de uitdaging voor het zojuist gestarte project 'Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning' (INTUITEL) mede gefinancierd door de EU. Uiteindelijk hopen ze een uitbreidingsmodule/plugin voor bestaande LMS-en op te leveren met een open interface specificatie. Het project is gestart vanuit drie vragen: 1. Hoe kan je een pedagogisch model in een LMS integreren? 2. Hoe kan je formatieve evaluatie in een LMS integreren, wat moet je dan meten? 3. Hoe kan een machine-gebaseerde tutor menselijk leren ondersteunen? Op dit moment wordt er gewerkt aan een onthologie en bijbehorend domeinmodel met o.a. de volgende componenten:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.