Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Virtuele werelden worden steeds minder populair in het onderwijs, schrijft Sarah Smith-Robbins in eLearn Magazine.
Universiteiten die zich aanvankelijk enthousiast op Second Life stortten, zijn inmiddels veel terughoudender geworden.
Dat er minder interesse is in virtuele werelden zoals Second Life, heeft volgens de Amerikaanse verschillende oorzaken. In de eerste plaats hebben universiteiten te maken met bezuinigingen. Initiatieven die zichzelf nog niet bewezen hebben, zijn dan de eerste die verdwijnen.
Ten tweede gaat er relatief veel tijd zitten in het goed leren navigeren in een virtuele wereld. "Je moet er eerst van overtuigd zijn dat een virtuele wereld toegevoegde waarde heeft en dat het de moeite waard is dat leerproces in te gaan", schrijft Smith. Een derde obstakel is dat het installeren en updaten van virtuele werelden veel tijd kost en dat providers weinig energie steken in klantenservice. "Veel mensen die ik gesproken heb zeggen dat providers niet voldoende geïnteresseerd zijn in de onderwijsmarkt om goede service te bieden."
Bron/meer informatie: eLearn Magazine
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.