Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Bright Alley | 05-02-2010 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe ronde lunchsessies start in februari

NIEUWE RONDE LUNCHSESSIES START IN FEBRUARI

 

Bright Alley heeft ruime ervaring met e-learning en serious gaming in zeer verschillende contexten en branches. Ervaring waar u uw voordeel mee kunt doen. Daarom organiseren wij dit jaar weer een serie lunchsessies rond verschillende e-learning-thema's.

In deze sessies kunnen deelnemers die ervaring hebben met e-learning hun aanpak en bevindingen uitwisselen. Geïnteresseerden in e-learning kunnen zien en horen wat er allemaal mogelijk is en vragen stellen. Bright Alley brengt daarbij relevante voorbeelden en praktijkervaringen in.

Waarom schuift u zelf niet eens aan? Voor het komende jaar zijn een groot aantal sessies gepland en wij nodigen u graag uit met ons mee te lunchen en te discussieren> lees verder.

 

Voor wie?
De lunchsessies zijn bedoeld voor medewerkers van organisaties die verantwoordelijk zijn voor opleidingen en (op termijn) graag met  e-learning aan de slag willen, of die al ervaring hebben met e-learning maar graag volgende stappen willen zetten.

Programma

Klik op het thema voor een uitgebreide omschrijving.

16 februari 2010             Vuistregels om zelf creatieve e-learning te maken

20 april 2010                  Sociale vaardigheden

22 juni 2010                   Meten is weten

5 oktober 2010               Zelf e-learning maken met een auteursomgeving

14 december 2010         Blended Learning

 

 

Vuistregels om zelf creatieve e-learning te maken

Walkman, iPhone, Senseo, Smart... Zo zijn er veel voorbeelden van creatieve ontwerpen in ons dagelijks bestaan. Stuk voor stuk producten die bij de introductie sterk vernieuwend ontvangen werden en een verfrissende blik wierpen op al bestaande alternatieven. De kernexpertise van Bright Alley is het ontwikkelen van creatieve e-learning en serious games op maat. Daarnaast helpen we organisaties om ook zélf e-learning te maken. Maar wat kenmerkt creatieve e-learning eigenlijk? Gaat het enkel om sexy vormgeving of dynamische bewegende objecten? Waar moet ik op letten bij het zelf maken? Hoe kan ik ouderwetse e-learning pimpen tot een creatieve leeroplossing? Dit is de rode draad tijdens deze lunchsessie en we nodigen u graag uit om met ons in gesprek te gaan over de vuistregels om zelf creatieve e-learning te maken.

 

Sociale vaardigheden.

Op een goede manier kritiek geven, de klant correct te woord staan, zakelijk flirten, een slechtnieuwsgesprek voeren; allemaal sociale vaardigheden die niet iedereen van nature beheerst. Deze vaardigheden zijn echter goed aan te leren, en een organisatie kaner veel baat bij hebben. Maar kan dat ook met behulp van e-learning? “Dat kan echt niet!” “Jazeker wel!” Hoe denkt u daarover? Welke rol kan e-learning spelen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden? Hoe ver kom je met alleen e-learning? Bright Alley denkt bij deze vragen vanuit het leerstadiamodel van Maslow. Tijdens deze lunchsessie lichten we dit model en de rol van e-learning daarin graag toe. Aan de hand van een aantal voorbeelden laten we zien wat er mogelijk is. En bespreken graag met u de kansen en beperkingen van sociale vaardigheden en e-learning.

 

Meten is weten.

Met de komst van e-learning, Learning Management Systemen en digitaal toetsen wordt het steeds makkelijker om inzicht te krijgen in de effectiviteit van opleidingen. Dit is echter een momentopname. Maar zijn de opleidingen ook effectief op langere termijn of vallen medewerkers weer terug in oude gedrag/vaardigheden?

Naast deze vraag wordt deze dag ook aandacht besteedt aan onder andere de interpretaties van meetresultaten, de begrippen return on investment (ROI) en return on expectations (ROE) en hoe bepaal je of en wanneer gestelde leerdoelen zijn behaald.

Bright Alley nodigt u graag uit om u eigen ervaringen te delen en mee te discussiëren over dit onderwerp

 

Zelf e-learning maken met een auteursomgeving

U overweegt de aanschaf van een auteursomgeving, of heeft inmiddels al geïnvesteerd in een omgeving om zelf e-learning te maken. Vaak komen dan vragen naar voor: Hoe begin je? Waar moet je op letten bij het zelf maken van e-learning met een auteursomgeving? Wat moet je weten voor u begint? Lenen de leerdoelen zich wel voor e-learning? Dit en meer komt voorbij tijdens deze lunchsessie. We nodigen u graag uit om te kijken naar hoe u een e-learning kunt maken met uw eigen auteursomgeving.

 

Blended learning

In discussies over e-learning hoor je het vaak: "Met e-learning kan je veel bereiken, maar voor sommige leerdoelen heb je toch echt klassikaal, face-to-face onderwijs nodig". De oplossing: blended learning. Blended learning combineert e-learningoplossingen en face-to-face-trainingen voor een optimaal leerresultaat. Dit klinkt logisch, maar er zijn ook veel vragen. Welke leerdoelen pak je aan met e-learning en wat doe je met klassikaal onderwijs? Hoe combineer je de verschillende leervormen op een goede manier? Wat doe je als face-to-face-opleiden logistiek of budgettair niet mogelijk is? Vanuit theoretische modellen en praktische ervaringen heeft Bright Alley al veel oplossingen bedacht, die we u graag laten zien. Wat zijn uw ervaringen?

 

Geïnteresseerd?
De lunchsessies vinden plaats van 12.00 tot 14.00 uur in ons kantoorpand aan het Herculesplein 80 in Utrecht. Deelname en parkeren zijn gratis. U kunt zich inschrijven via het aanmeldformulier; voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Dorien de Rond - (030) 21 23 200. Wacht niet te lang met inschrijven, het aantal plaatsen aan onze lunchtafel is beperkt.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.