Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Binnen menig organisatie zullen veel leervraagstukken beter aangepakt kunnen worden met behulp van e-learning 2.0. Daarom pleit ik voor een accentverschuiving naar meer "2.0".' Tot die conclusie komt Wilfred Rubens, in zijn reguliere column ('E-learning: tussen belijden en doen') voor e-Learning.nl. Rubens, naast redactielid voor e-Learning.nl werkzaam als beleidsmedewerker van het College van Bestuur van Gilde Opleidingen, vindt dat er op het gebied van e-learning een groot onderscheid te maken is tussen praktijk en theorie. Op de onlangs in Berlijn gehouden Online Educa werd het hem écht duidelijk. 'Heel opvallend vond ik bijvoorbeeld de vrijdagochtendsessie van de laatste Online Educa. De ene spreker onderbouwde waarom e-learning 2.0 zo belangrijk is, waarna spreker 2 (afkomstig van multinational Total) vertelde over de praktijk van e-learning die wel heel erg "1.0" bleek te zijn.' Ondanks zijn pleidooi voor een accentverschuiving richting "2.0", is Wilfred Rubens geen voorstander van een strijd tussen "1.0" en "2.0". 'Want er blijven voldoende onderwerpen over die met een meer "traditionele" manier kunnen worden aangepakt (zoals compliancy based learning -als gevolg van veranderende wet- en regelgeving- , aan de introductie van nieuwe software, nieuwe machines of procedures).' Lees hier de volledige column ('E-learning: tussen belijden en doen') van Wilfred Rubens.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.