Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 08-05-2007 | Article Rating | (0) reacties

Tweede fase Nationaal Actieplan e-Learning

Na een succesvolle eerste fase in 2006 financiert het hoger onderwijsveld nu gezamelijk met 12 miljoen euro een tweede fase het Nationaal Actieplan e-Learning, het programma dat door middel van e-learning streeft naar toegankelijkheid en flexibilisering van het hoger onderwijs. Dat laat SURFfoundation, de organisatie die namens het hoger onderwijs voor de coördinatie van het Nationaal Actie-plan tekent, weten in een persbericht.

Wim Liebrand, algemeen directeur van SURFfoundation, is blij dat er opnieuw wordt geïnvesteerd in het programma. "Het Nationaal Actieplan e-Learning is tot stand gekomen in samenwerking met het ministerie van OCW, de HBO-Raad en VSNU en alle hoger onderwijsinstellingen. Het commitment van de instellingen is groot, zeker naar aanleiding van de positieve resultaten van de eerste fase van het programma. Samenwerking tussen een groep van instellingen levert substantieel meer op dan een enkele instelling – hoe groot ook – individueel kan realiseren. Met het Nationaal Actieplan e-Learning kan een belangrijke impuls worden gegeven aan de ontwikkeling van nieuwe toepassingen en daarmee aan toegankelijk en flexibel hoger onderwijs."


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.