Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-01-2005 | Article Rating | (0) reacties

Thomson NETg introduceert Structured Study programma voor IT-certificatie

Thomson NETg introduceert vandaag een nieuwe Structured Study-oplossing voor haar partners. IT-professionals moeten daarmee op een effectievere manier een IT-certificaat kunnen verwerven. Het nieuwe programma is er ook op gericht dat de partners van Thomson Netg meer rentabiliteit en concurrentievoordeel behalen.
Partners en klanten kunnen de Structured Study-methode in hun bestaande aanbod integreren, om zo een volledige 'blended learning'
oplossing op het gebied van IT aan te kunnen bieden. Thomson Netg hoopt dat haar partners hun klanten hiermee een doeltreffend alternatief kunnen aanbieden voor opleidingstrajecten onder leiding van een docent.

Voor de gebruiker bestaat de Structured Study-oplossing uit een persoonlijk online-leerplan. Zijn of haar vorderingen worden nauwgezet bijgehouden en met één klik op de muis wordt een pakket met geïntegreerde leermiddelen ontsloten. Belangrijke elementen hierin zijn doelgerichte leesopdrachten, virtuele lessen, praktijkopdrachten om concreet aan de slag te gaan en toegang tot deskundige begeleiders om nog meer technisch inzicht te vergaren. Het huidige curriculum omvat alle belangrijke Microsoft-certificaties, waaronder MCSA, MCSE, MCDBA, MCAD en MCSD.

Het gestructureerde programma is in kalendervorm gegoten. Dit maakt het mogelijk om doelstellingen en deadlines te bepalen waar de gebruikers naartoe kunnen werken en kunnen ze precies zien welke vorderingen ze maken.
Elke gebruiker kan op deze manier zowel zijn zakelijke als persoonlijke doelstellingen realiseren. Dankzij de planner van het programma wordt de studie beter gestructureerd. Het resultaat is een online-leertraject op maat, waarbij het leren wordt opgedeeld in dagelijkse 'hapklare brokken'. De planner houdt de resultaten van de gebruiker bij. Als de cursist achterstand oploopt, maakt een herinneringssysteem dit onmiddellijk duidelijk, zowel aan de cursist zelf als aan de begeleider.

De planner wijst de cursist de weg naar specifieke hoofdstukken uit een bibliotheek met online boeken die rechtstreeks verband houden met het IT-onderwerp in kwestie. Als bonus heeft de cursist gedurende zijn of haar cursusprogramma toegang tot een bibliotheek van meer dan duizend online boeken op het gebied van IT, speciaal geselecteerd uit het aanbod van de belangrijkste IT-uitgevers ter wereld. De gebruikers worden gedurende hun studie steeds getest om na te gaan of ze alle nieuwe informatie goed in zich hebben opgenomen. Op deze manier wordt ook duidelijk waar nog aan gewerkt moet worden. Tegelijk maakt de gebruiker kennis met de typen vragen, de simulaties en de tijdsdruk van een examen.

'Live labs' zorgen voor de nodige praktijkgerichtheid en extra diepgang. De cursist heeft 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot een echt netwerk, bijvoorbeeld een operationele omgeving op basis van Windows Server 2003. Dit maakt het mogelijk om veilig te experimenteren en om de nieuwe vaardigheden onmiddellijk toe te passen. Het programma omvat verder een aantal activiteiten die de gebruikers helpen de vaardigheden nog beter te leren; zo worden technische concepten geïllustreerd aan de hand van animaties, demonstraties en voorbeeldcodes. Bovendien kan de cursist er op elk gewenst moment van de dag voor kiezen om een eerder opgenomen cursus, gegeven door een docent, te bekijken.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.