Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor februari 2020

Van Avetica | 29-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Vroegboekkorting Moodlemoot 2020 (tot 31 maart)

Vroegboekkorting Speciaal voor vroege vogels en de grote groep enthousiastelingen (ook wel Moodleaars genoemd) die altijd bij elke Moodlemoot aanwezig willen zijn, heeft Stichting Mnet Benelux een vroegboekkorting. Deze korting geldt t/m 31 maart 2020. De prijs per ticket is nu € 149,- en vanaf 1 april 2020 kost een […]


Het bericht Vroegboekkorting Moodlemoot 2020 (tot 31 maart) is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin (OEB) 2020: maak leren betekenisvol (Call for Proposals geopend) #OEB20

De 26ste editie van de OEB zal dit jaar plaatsvinden van 2 tot 4 december 2020 in het Hotel Intercontinental, in Berlijn. Gisteren is de ‘Call for Proposals‘ geopend. Wil je een bijdrage leveren?

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Stel je voor als data rond gezichtsherkenning in verkeerde handen vallen?

Clearview AI is een Amerikaans technologiebedrijf dat software voor gezichtsherkenningssoftware levert. Hun klanten zijn zo’n 600 instanties die belast zijn met handhaving van de wet. Het bedrijf heeft technologie ontwikkeld waarmee gezichten gekoppeld kunnen worden aan een database met meer dan drie miljard beelden.

Lees verder
Van SBO | 27-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Faculty of Skills

Het bericht Faculty of Skills verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Welke rol speelt blockchain technologie binnen de Vierde Industriële Revolutie?

Digitalisering is van grote invloed op de wijze waarop arbeid wordt verricht. Blockchain technologie gaat hierbij een belangrijke rol spelen, die veel verder gaat dan ht realiseren van financiële transacties zonder tussenkomst van een bank.

We kennen ‘blockchain’ vooral van de zogenaamde ‘crypto currencies’ zoals de Bitcoin.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Onderwijsinnovaties met leertechnologieën in het mbo

In de periode mei tot en met september 2019 heeft het Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo) in opdracht van het Ministerie van OCW een landelijk onderzoek uitgevoerd naar de stand van zaken op het gebied van onderwijsinnovatie met ‘moderne ICT’ in het mbo.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Creativiteit bevorderen via mobile learning

Leertechnologie wordt vaak gebruikt voor het geven van instructie. Onderzoekers van de Universiteit van Missouri stellen echter dat actief leren met mobiele technologie studenten kan helpen creatiever te worden. Aan de hand van interviews met docenten en aan de hand van de analyse van een aantal cursussen ontdekten de onderzoekers dat de creativiteit van studenten het meest werd versterkt door docenten die hun studenten in staat stelden om in teamverband technologie te gebruiken om een nieuw product of idee te bedenken.

Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 25-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Starten met 360 graden video? Virtual reality binnen jouw bereik

VR en AR zijn ontwikkelingen die de hype al een beetje voorbij zijn. Steeds beter zijn we in staat om deze technieken op een waardevolle manier in te zetten om ‘immersive’ leerervaringen te creëren. In deze blogpost geef ik informatie over hoe te starten met deze technologie. De nadruk deze keer niet op de onderwijskundige […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 25-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Smarter ways to improve the quality of Employee-generated Learning

Many thousands of subject matter experts (SMEs) capture and share their knowledge in the form of a course or assessment using Easygenerator. As we are working closely with our customers, we gained new insights about how to manage and improve the quality of the content in a smarter way.

Old school quality control

When companies start with Employee-generated Learning there is always a concern about the quality of the content. The fear is that SMEs will create ineffective content because they do not have any Instructional design or didactical knowledge. And the initial reflex is often: control. They forbid subject matter experts to publish. Instead, SMEs have to send their courses to someone (or some controlling committee) for control. They will decide if the quality is sufficient or not and publish the content into the LMS. 

Faster and more cost-effective

Increased speed of development and decreased costs are two of the most important drivers behind Employee-generated Learning. Having SMEs create learning content is way faster and cheaper than the old school centralized way of content creation. But if you decide to build-in a quality check process you will take away this advantage.

It is all about responsibility

The biggest benefit of Employee-generated Learning is that it will help you to keep your content up-to-date. SMEs are responsible for content creation and maintenance. If something changes in the business or when SMEs gain new knowledge or insights, they can quickly update the content. This ensures that the content is always up-to-date and accurate. Formal control checks would undermine this responsibility and disturb the process.

New ways to improve the quality of the content

By working with our customers, we found a couple of ways that will allow you to have high-quality content and at the same time keep the benefits of Employee-generated Learning.

Show the authors name

The first one is really simple. Make sure the name of the author is clearly visible in the course. When their name is so clearly attached to the content, people will think twice before putting out bad content; their name is on the line after all. 

“We also found that learners are more likely to share their feedback with a named author than with an anonymous author.”

You can ensure quality from L&D, by checking if the author’s name and contact details are clearly stated in the course. 

Wikipedia effect

Consider publishing your employee-generated content somewhere else than in your LMS. An LMS is a formal top-down controlled environment, it does not naturally invite feedback. Feedback from the learners is indispensable in improving the quality of the learning content. With many social learning platforms, learning experience platforms or even with collaboration and knowledge sharing platforms it is way easier to publish something and respond to it. They are built with a feedback loop in mind.  You need this feedback in order to get what we call the “Wikipedia effect’. Because so many people read the content and respond to the content with suggestions and improvements, the quality will improve significantly. That is what you want to enable.

The Google effect

Most social learning tools have a search option as the main way of finding content. Good content, because it is read and shared frequently, will rise in the search results where it will be found easily. Bad content, on the other hand, will not be read or shared, and so will not appear high in the search results, disappearing into the mass. A quality check without any extra effort.

Bonus: Combining top-down and bottom-up content creation

Here is an overview of the process. An author (the SME to be more specific) publishes a course onto a social learning platform or LXP with his name clearly attached to it. He gets feedback from the learners and improves his content based on that.  And now the bonus part comes into play. 

The learning department can cherrypick from the Employee-generated Content. By selecting the best courses from the pool and upgrading them with the SME to official company-approved content they can get a lot of high-quality content for the formal LMS with very little effort. Please do make sure the SME stays responsible for the “official” course, otherwise, you will lose your benefits.

Lees verder
Van Avetica | 24-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Oproep tot presentaties Moodlemoot 2020

Wil jij bijdragen? Op dinsdag 26 mei 2020 organiseert Stichting Mnet Benelux in Eindhoven haar eerste MoodleMoot Benelux 2020. Het succes van een MoodleMoot is mede afhankelijk van de presentaties en bijdrages vanuit de community. Daarom zijn we op zoek naar presentaties vanuit het onderwijs en bedrijfsleven waarin Moodle centraal staat. Wil jij ook je bijdrage […]


Het bericht Oproep tot presentaties Moodlemoot 2020 is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Avetica | 22-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (8): Veel aandacht voor overzicht van de lerende medewerker

Overzicht Wat ziet een lerende medewerker allemaal als hij is ingelogd in Moodle Workplace? Heeft hij het overzicht van zijn voortgang in de diverse programma’s en cursussen? En als hij aan het leren is in een cursus, hoe ziet hij dan zijn voortgang? In Moodle Workplace is veel aandacht besteed […]


Het bericht Moodle Workplace (8): Veel aandacht voor overzicht van de lerende medewerker is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Microcredential programma op het gebied van IT via edX voor iedereen toegankelijk

De Western Governors University (WGU) heeft onlangs haar eerste microcertificeringsprogramma op het gebied van informatietechnologie via edX gelanceerd. Voor 1241 euro kun je 9-10 uur per week gedurende een half jaar aan drie cursussen deelnemen.

WGU heeft dit IT Career Framework MicroBachelors ontworpen om een leerpad te creëren voor individuen die een loopbaan in de IT willen hebben.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hypes gaan, trends blijven bestaan

Onderstaande column over trends en hypes heb ik geschreven voor de januari 2020-editie van de e-Learning.nl-Nieuwsbrief.

Aan het eind en begin van elk jaar verschijnen er tal van beschouwingen over welke nieuwe trends ons het komende jaar te wachten staan op het gebied van e-learning en blended learning.

Lees verder
Van SBO | 20-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.32

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Het bericht Beveiligd: De Learning Correspondent nr.32 verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

De theorie van ‘transactional distance’ toegelicht (en waarom dat belangrijk is bij online leren)

Deelnemers voelen zich bij online leren vaak ‘eenzaam’. Zij missen veelal menselijk contact met een docent en andere lerenden. Hierdoor lopen zij het risico om voortijdig uit te vallen. Bij toeval stuitte ik gisteren op een wiki-pagina waar dit fenomeen wordt toegelicht.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 19-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Design thinking voor blended ontwerpen

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gaat Microsoft de LXP-markt opschudden?

Josh Bersin beschrijft in Microsoft Threatens To Change the LXP Market: EdCast and Others Respond enkele interessante ontwikkelingen binnen de markt van learning experience platforms. Ik plaats hier ook opmerkingen bij.

  • Het Office 365 team van Microsoft richt zich in toenemende mate op de markt van corporate learning.
Lees verder
Van SBO | 18-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

SkillsTown Sessies

In deze sessies gaat online opleider SkillsTown kort en krachtig in op een aantal thema’s. Op een...

Het bericht SkillsTown Sessies verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Overzichtsartikel recent onderzoek AI en onderwijs: er is nog veel werk te doen

Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? is en vrij toegankelijke en uitgebreide literatuurstudie waarin de auteurs Olaf Zawacki-Richter, Victoria Marin, Melissa Bond n Franziska Gouverneur 146 publicaties uit de periode 2007-2018 over artificiële intelligentie (AI) en onderwijs analyseren.

Lees verder
Van SBO | 17-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

CBRE: Verbeteren van samenwerking in de keten, door slimme inzet van gamification

Het verbeteren van samenwerken tussen afdelingen geldt als een herkenbare uitdaging. Vooral bij grote organisaties is vaak...

Het bericht CBRE: Verbeteren van samenwerking in de keten, door slimme inzet van gamification verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

VR voor het trainen van jongeren met ASS

Deze video laat zien hoe je virtual reality kunt toepassen om jongeren met een ernstige vorm van autismespectrumstoornis te laten wennen aan een wereld vol prikkels. Ze leren ook op verschillende manieren te communiceren. Via een tablet kunnen zij hun voortgang monitoren.

Lees verder
Van Avetica | 15-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (7): Klik je eigen rapporten samen

Rapporten samen klikken Klik je eigen rapporten samen in Moodle Workplace; dat is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van de ‘Report Builder’. Geen lastige SQL-queries of gebruik van community plugins zoals Configurable Reports. Gewoon de gewenste velden verslepen naar de rapportage die je wilt. Flexibele mogelijkheden Je bent flexibel […]


Het bericht Moodle Workplace (7): Klik je eigen rapporten samen is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van SBO | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Profportaal Zorg; kom kijken hoe onze leden video inzetten en delen binnen de coöperatie

Profportaal Zorg (PPZ) heeft bijna 60 leden. Door middel van een centraal videoplatform stellen we video’s beschikbaar...

Het bericht Profportaal Zorg; kom kijken hoe onze leden video inzetten en delen binnen de coöperatie verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe Stichting Mnet gaat Moodlemoot organiseren op 26 mei in Eindhoven

Oprichting Stichting Mnet Benelux Elk jaar een Nederlandstalige Moodlemoot. Dat is het doel van de nieuwe Stichting Mnet Benelux. Deze stichting is op 3 december 2019 opgericht en is een persoonlijk initiatief van Gemma Lesterhuis en Arnout Vree. Het staat los van hun bedrijfsactiviteiten en is vooral gebaseerd op hun […]


Het bericht Nieuwe Stichting Mnet gaat Moodlemoot organiseren op 26 mei in Eindhoven is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Wat ik ging studeren, waarop deze keuze gebaseerd was en wat ik uiteindelijk geworden ben

Een paar dagen geleden stelde Japke Bouma op Twitter de vraag: “wat gingen jullie studeren, was die keuze op ‘hoofd’ of ‘hart’ gebaseerd en wat ‘werd’ je uiteindelijk?” In deze blogpost wil ik deze vraag beantwoorden.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe Ierlands oudste medische vervolgopleider een nieuwe stap zet in virtueel leren.

Let op: dit is een Engelstalige presentatie.   Als waarschijnlijk de oudste opleider die aanwezig is op...

Het bericht Hoe Ierlands oudste medische vervolgopleider een nieuwe stap zet in virtueel leren. verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Learning table: Creëer een corporate academy snoepwinkel

Sprekers: Renske Roet en Brigitta Lops (Managing partners van Jobtraining) One life. Own it. Het leven is...

Het bericht Learning table: Creëer een corporate academy snoepwinkel verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe creëer je wendkracht?

Over bewegen richting de toekomst Veel organisaties zijn ervan doordrongen dat wendbaarheid een onmisbare eigenschap is om...

Het bericht Hoe creëer je wendkracht? verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

IT-bedrijven als opleider. Een nieuwe trend?

Bedrijven als Amazon en Google bieden in toenemende mate korte programma’s aan. Maar voornamelijk zonder traditionele aanbieders van opleidingen en onderwijs daarbij te betrekken. Is dit een nieuwe trend? Wat vind ik van deze ontwikkeling?

Afgelopen zomer heeft Amazon bekend gemaakt de komende zes jaar 700 miljoen dollar te investeren in het opleiden en omscholen van 100.000 medewerkers.

Lees verder
Van Avetica | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle MOOC Admin Basics

Twee keer per jaar kun je een Moodle MOOC volgen via Learn Moodle. Deze is gericht op docenten en cursus ontwikkelaars. Vanaf 17 februari organiseert Moodle voor het eerst een MOOC bedoeld voor (site)beheerders. Je kunt vanaf die datum inschrijven op deze cursus waar je de basis van ‘Moodle Administration’ […]


Het bericht Moodle MOOC Admin Basics is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe het gebruik van ICT in het onderwijs het leren kan bevorderen of belemmeren

Het Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab (J-PAL) is een mondiaal onderzoekscentrum dat armoede wil bestrijden door ervoor te zorgen dat beleid gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs. JPAL heeft recent een rapport gepubliceerd op basis van 126 uitgebreide studies naar verschillende toepassingen van leertechnologie: (1) toegang tot technologie,

Lees verder
Van Faculty of Skills | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Virtual Reality in communicatietraining: baanbrekend of hype?

Als groot voorstander van ervaringsleren hebben we er op ons kantoor inmiddels een klein arsenaal van verzameld: Virtual Reality (VR) brillen. De eerste bril, die we al heel wat jaren geleden kochten, had inmiddels een aardig laagje stof verzameld. Het is tekenend voor wat we tot voor kort hebben gedaan met VR in onze communicatietrainingen: niet veel. In 2020 gaat dat veranderen. In dit artikel lees je wat er veranderd is en geven we onze kritische kijk op de toepassing van VR voor communicatietraining in grote organisaties.

Tipje van de sluier: ja het is interessant in sommige situaties en nee, VR verandert niet alles.

In deze blog:

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Smartphones minder slecht voor de productiviteit en welzijn dan we denken (maar meer onderzoek is nodig)

Mensen zijn slecht in het beoordelen van hun eigen gedrag. Maar dat is waarschijnlijk ook het geval als we denken dat smartphones een negatieve invloed hebben op onze productiviteit en welzijn. Wijs de smartphone niet te snel aan als zondebok voor afleiding.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Drie golven van digitalisering in het onderwijs

Volgens twee Deense onderzoekers voltrekt de adoptie van digitalisering in het onderwijs zich in drie golven. Zij baseren zich hierbij op het gebruik van ICT binnen Deense ‘upper secondary schools’, in de periode 2005-2015. Ik heb grote twijfels bij hun interpretatie.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik Kahoot kan leiden tot betere leerresultaten

Kahoot is waarschijnlijk het meest gebruikte student response systeem waarmee je kunt checken of lerenden instructies hebben begrepen. Kahoot staat ook bekend om het ‘speelse’ karakter. Maar leidt Kahoot ook daadwerkelijk tot betere leerresultaten? Onderzoek laat zien dat dit inderdaad het geval kan zijn.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

‘Packaged elearning content’: voldoende vraag naar dit aanbod?

‘Packaged elearning content’ zijn korte online modules die je in eigen tijd en tempo kunt bestuderen. Wat betreft marktaandeel is dit de belangrijkste vorm van e-learning. Van elke euro die we aan e-learning besteden, gaat 33 eurocent naar ‘packaged elearning content’.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Digitale technologie en nieuwe vormen van informeel leren

Professionals leren lang niet altijd via cursussen, opleidingen of trainingen, maar ook op een meer informele manier. Dat is niets nieuws. ‘Digitalisering’ wordt hiervoor steeds vaker gebruikt en biedt daar ook veel mogelijkheden toe. Je kunt daarbij verschillende vormen onderscheiden.

Lees verder
Van SBO | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

GoodHabitz

Het bericht GoodHabitz verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Omgaan met agressie: 3 effectieve methodes

Helaas krijgen veel medewerkers wel eens te maken met boze klanten of patiënten. Goed omgaan met agressie is dan ook geen onbelangrijke vaardigheid. In omgaan met agressie maken we onderscheid tussen instrumentele agressie en frustratieagressie. In dit artikel lees je wat het verschil is tussen die soorten agressie en bespreken we drie effectieve methodes om er mee om te gaan. 

Agressie begint vaak verbaal en kan in het slechtste geval ook fysiek worden. Het is in eerste instantie belangrijk om te kijken naar de intentie achter de agressie. Op basis daarvan zijn er in professionele en publieke omgevingen twee veelvoorkomende soorten te onderscheiden: frustratieagressie en instrumentele agressie. Beide soorten hebben hun eigen effectieve methode. Als de dreiging desondanks toch fysiek wordt, moet een derde manier worden ingezet.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Augmented reality via contactlenzen?

Bij augmented reality (AR) worden digitale elementen (zoals informatie) via een computer als een extra laag aan de werkelijkheid toegevoegd. Wat nog steeds onhandig is, is dat je apparaten nodig hebt om AR te kunnen gebruiken. De start-up Mojo Vision is echter bezig om hiervoor contactlenzen te ontwikkelen.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Welke problemen heeft educatieve technologie opgelost en gecreëerd?

Ik ben vandaag pas toegekomen aan de bijdrage What Problems Has Edtech Solved, and What New Ones Did It Create? van Tony Wan, van 30 december 2019. De auteur blikt hierin terug met een aantal belanghebbenden op 10 jaar leertechnologie,

Lees verder
Van Avetica | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (6): Blijf compliant met (her)certificering

Compliant? Hoe kan ik zorgen dat mijn organisatie compliant wordt en blijft? Deze vraag hoor ik het laatste jaar steeds vaker van mijn klanten. Maar wat is compliance dan? Wikipedia zegt hierover: Compliance is het begrip waarmee wordt aangeduid dat een persoon of organisatie werkt in overeenstemming met de geldende […]


Het bericht Moodle Workplace (6): Blijf compliant met (her)certificering is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Tien manieren waarop technologie de wijze waarop mensen met hun omgeving en met elkaar omgaan zal veranderen

Nieuwe technologieën kunnen van invloed zijn op de manier waarop mensen met elkaar en met hun omgeving interacteren. De smartphone is daar een pregnant voorbeeld van. Wat staat ons op dit terrein nog meer te wachten? De firma Gartner durft weer eens tien voorspellingen op dit terrein aan.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

7 ontwerpen voor blended leertrajecten

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

7 april 2020: Next Learning 2020

Next Learning noemt zichzelf “dé Hotspot voor Learning en Performance”. En inderdaad: dit congres met beurs is waarschijnlijk de belangrijkste bijeenkomst op dit terrein van ons land. Zo’n 900 professionals op het gebied van leren en ontwikkelen komen op 7 april a.s.

Lees verder