Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 08-11-2007 | Article Rating | (0) reacties

'Les in internetten in de toekomst vanzelfsprekend'

Vier op de vijf kinderen vinden les in internetten in de toekomst vanzelfsprekend. Ook denkt een grote groep kinderen (65%) dat dan les in vreemde talen gegeven wordt. Dit blijkt uit onderzoek van Qrius in opdracht van KPN naar hoe kinderen uit de bovenbouw de 'toekomst van het onderwijs' zien. Driekwart van de leerlingen verwacht dat in de toekomst op de basisschool in het Engels wordt gesproken en lesgegeven, en een kwart denkt dat er in de klas een mix van verschillende talen wordt gesproken. Daarnaast denkt 26% van de kinderen dat er in de toekomst ook lessen zijn in msn'en en sms'en. Opvallend is dat een derde van de meisjes in de toekomst graag koken op het lesprogramma ziet, terwijl 30% van de jongens het liefst lessen in gamen krijgt.

Ruim de helft van de kinderen verwacht dat er in de school van de toekomst geen schoolbord en geen boeken meer zijn. De helft van de leerlingen denkt dat de computer het lesmateriaal helemaal gaat vervangen. Ruim 82% vindt dat leren met een computer sneller gaat dan met een boek. Kinderen in groep 8 gebruiken de computer het vaakst. Werkstukken worden het meest op de computer gemaakt, gevolgd door taal- en rekenoefeningen.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.