Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 22-06-2007 | Article Rating | (0) reacties

Argumentenkaart moet samenleving 'wijzer', slimmer en vaardiger maken

Nederland moet innovatiever en inspirerender worden. Daarvoor moet de Nederlandse samenleving over de gehele linie wel 'wijzer', slimmer en vaardiger worden. En dat betekent leren, niet alleen volle weken op jonge leeftijd, maar ook in deeltijd gedurende de hele levensloop. Om dat te bereiken, hebben vier organisaties (Teleac/NOT, SURFfoundation, Kennisnet Ict op School en de Open Universiteit Nederland) een Argumentenkaart (als PDF-bestand) over levenlang leren laten maken.

De Argumentenkaart geeft een overzicht van wat er zoal gedaan moet worden om meer volwassen Nederlanders aan het leren te zetten. Daarvoor is nodig dat leren leuker wordt gemaakt, dat het voor mensen en bedrijven lonend is om te blijven leren, dat leren gecombineerd kan worden met werk en zorgtaken, en dat scholen, ROC's, hogescholen en universiteiten ook de goede vormen van levenlang leren aanbieden. Op de kaart worden concrete voorstellen gedaan, bijvoorbeeld om iedere Nederlander de mogelijkheid te geven een eenvoudige test te doen op internet waarmee duidelijk wordt wat iemand al aan kennis en ervaring heeft, en welke mogelijkheden er zijn om eventueel verder te leren.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.