Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De term 'personal learning environment' (PLE) duikt steeds vaker op. Terry Anderson co-auteur van een boek over e-learning in de 21ste eeuw, poogt in een online bijdrage het begrip te omschrijven. Ook gaat hij in op de voor- en nadelen (in vergelijking met leermanagementsystemen). The PLE is a unique interface into the owners digital environment. It integrates their personal and professional interests (including their formal and informal learning), connecting these via a series of syndicated and distributed feeds. The PLE is also a portfolio system allowing the user to maintain their repository of content and selectively share that content as needed. It is also a profile system, exposing the users interests in a variety of ways allowing automated, but selective search of the individual and their digital contributions. Of course, the PLE is a social as well as an information environment, connecting the user to individuals and cooperative events and activities throughout the Net. Bron: E-Nieuwsbrief Expertisecentrum ICT in het onderwijs
De term 'personal learning environment' (PLE) duikt steeds vaker op. Terry Anderson co-auteur van een boek over e-learning in de 21ste eeuw, poogt in een online bijdrage het begrip te omschrijven. Ook gaat hij in op de voor- en nadelen (in vergelijking met leermanagementsystemen).
The PLE is a unique interface into the owners digital environment. It integrates their personal and professional interests (including their formal and informal learning), connecting these via a series of syndicated and distributed feeds. The PLE is also a portfolio system allowing the user to maintain their repository of content and selectively share that content as needed. It is also a profile system, exposing the users interests in a variety of ways allowing automated, but selective search of the individual and their digital contributions. Of course, the PLE is a social as well as an information environment, connecting the user to individuals and cooperative events and activities throughout the Net.
Bron: E-Nieuwsbrief Expertisecentrum ICT in het onderwijs
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.