Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Syed Balkhi bespreekt in zijn artikel “Course Abandonment: 7 Ways To Re-Engage Students” het probleem van dat veel lerenden voortijdig stoppen met hun deelname aan een online leertraject. Volgens hem is daar wel wat aan te doen.
Hij identificeert eerst de belangrijkste redenen waarom lerenden hun deelname voortijdig verlaten: gebrek aan motivatie, tekort schietend cursusontwerp en inhoud, technische problemen, gebrek aan tijd (bijvoorbeeld vanwege een combinatie van werk, privé en studie) en gebrek aan ondersteuning. Balkhi stelt dat tot 70% van de werknemers hun online trainingen staken, en 80-90% van de deelnemers Massive Open Online Courses verlaat na slechts enkele lessen. Daarbij gaat hij overigens voorbij aan het feit dat deze MOOCs in meerdere opzichten lastig te vergelijken zijn met andere online leertrajecten. Zie: Wat beïnvloedt de deelname van lerenden aan MOOCs? #OU_OW
Om voortijdige uitval tegen te gaan, stelt Balkhi zeven strategieën voor:
Balkhi benadrukt ook het belang van het kiezen van de juiste leermiddelen en platforms die deze strategieën ondersteunen.
Ik mis zelf nog wel een aantal strategieën. Denk aan het voorbereiden van lerenden op online leren, het bieden van een duidelijke structuur (inclusiof deadlines) en het bevorderen van zelfsturing. Check al mijn blogposts over uitval.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.