Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Blended learning kan studentsucces verhogen. Maar blended learning betekent ook dat studenten minder tijd in elkaars nabijheid doorbrengen. Dat kan studentenwelzijn zodanig negatief beïnvloeden dat de positieve effecten van blended learning worden tenietgedaan. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente dat eerder dit jaar is gepubliceerd. Gemeenschapsgevoel (sense of community) zou een essentieel onderdeel moeten zijn van een goed doordacht blended learning-programma.
Lees een uitvoerige samenvatting van het onderzoek op de site van Science Guide.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.