Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-11-2022 | Article Rating | (0) reacties

Educatieve escape game: spelenderwijs leren

Educatieve escape game: spelenderwijs leren

De vraag naar een escape room als leeroplossing neemt toe. In de rubriek Achtergrond legt inBrain uit wat een escape room/game is. In 2013 opende in Nederland de eerste fysieke escape room. Tegenwoordig zijn ze door heel Nederland te vinden. Het doel van een fysieke escape room is dat spelers letterlijk uit een fysieke ruimte ontsnappen. Digitaal bestaat dat concept al langer. In veel games staan puzzels en raadsels centraal en moet de speler deze oplossen om het spel te voltooien. Het concept van een (online) escape game wordt steeds vaker ingezet als leerinterventie: een educatieve escape game. InBrain heeft deze leervorm voor meerdere klanten ontwikkeld. In het artikel in de rubriek Achtergrond lees je waarom het een positieve impact op het leren heeft.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.