Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De vraag naar een escape room als leeroplossing neemt toe. In de rubriek Achtergrond legt inBrain uit wat een escape room/game is. In 2013 opende in Nederland de eerste fysieke escape room. Tegenwoordig zijn ze door heel Nederland te vinden. Het doel van een fysieke escape room is dat spelers letterlijk uit een fysieke ruimte ontsnappen. Digitaal bestaat dat concept al langer. In veel games staan puzzels en raadsels centraal en moet de speler deze oplossen om het spel te voltooien. Het concept van een (online) escape game wordt steeds vaker ingezet als leerinterventie: een educatieve escape game. InBrain heeft deze leervorm voor meerdere klanten ontwikkeld. In het artikel in de rubriek Achtergrond lees je waarom het een positieve impact op het leren heeft.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Hoe zal e-learning zich ontwikkelen, nu de Corona-pandemie geleidelijk afneemt.