Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De digitalisering van het hoger onderwijs is sinds corona op kruissnelheid, maar er is nog ruimte voor verbetering. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête die academische uitgeverij Acco deze zomer in België heeft afgenomen bij 1123 studenten en 119 docenten. De conclusie lijkt te zijn dat sinds de pandemie de digitalisering in het hoger onderwijs helemaal aanvaard is. Zo zegt 80 procent van de docenten dat ze digitale elementen aan hun lessen toevoegen. Maar uit de enquête blijkt ook dat er nog werk aan de winkel is over de concrete invulling daarvan.
Lees het uitgebreide verslag op trends.knack.be.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.