Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 24-02-2022 | Article Rating | (0) reacties

Corporate Learning Benchmark: meer behoefte aan training

Corporate Learning Benchmark: meer behoefte aan training

Arbeidsorganisaties in Nederland hebben behoefte aan training en bijscholing, maar zes op de tien geven aan niet de tijd of de middelen te hebben om die te leveren. Dat zijn twee van de belangrijkste conclusies uit het Corporate Learning Benchmark-rapport dat MobieTrain in samenwerking met ZigZag HR en HR Tech Valley presenteert. Tussen augustus en oktober 2021 werden ongeveer 100 bedrijven in Europa ondervraagd naar de stand van zaken op het gebied van corporate learning. Uiteraard speelde de impact van COVID-19 een belangrijke rol. Een belangrijke vraag was hoe deze organisaties de toekomst van corporate learning zien. 41 procent zegt behoefte te hebben aan meer formele training, maar daarbij te stuiten op struikelblokken binnen  de organisatie. 58 procent zegt van hun werkgever te weinig tijd te krijgen om trainingen te organiseren; terwijl een kleine 30 procent aangeeft geen invloed te hebben op welke vorm van training het meest geschikt is voor de organisatie.

Het volledige rapport kan worden gedownload op de site van Mobietrain, na het invullen van contact-informatie.

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.