Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De meeste online docenten zien zichzelf niet als grafisch ontwerper, schrijft Laura Lynch van Learndash. “Ze zien zichzelf als materiedeskundigen - ze kennen hun vak heel goed, en gebruiken een online cursus om hun expertise te delen met anderen die geïnteresseerd zijn om het te leren.” Maar iets weten is niet hetzelfde als het onderwijzen. In de twintigste eeuw zijn vier belangrijke leertheorieën ontstaan, stelt zij. Docenten en ontwerpers van online opleidingen zouden in haar ogen deze theorieën moeten kennen.
In haar Engelstalige bijdrage, behandelt zij achtereenvolgens:
De bijdrage van Laura Lynch vind je op de site van Learndash.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.