Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Voor het derde jaar op rij onderzocht Markteffect in opdracht van GoodHabitz het leergedrag en de leerbehoeftes van Nederlanders. Net als vorig jaar geven vrijwel alle respondenten (87%) aan persoonlijke ontwikkeling (zeer) belangrijk te vinden. Opvallend is de motivatie om te leren: het opdoen van kennis (78%) en het ontwikkelen van vaardigheden (75%) worden beduidend vaker genoemd dan carrière maken (24%).
Online leren is al jaren aan een sterke opmars bezig, maar staat nu met stip op 1 als populairste leermethode voor de toekomst. Dat maakt het onderzoek onder duizend Nederlanders duidelijk. Cursisten volgden een recordaantal werkgerelateerde trainingen, waarvan de helft online.
Online leren lijkt de norm te worden. De helft van alle Nederlanders (49%) heeft ervaring met online leren, van wie 55% deze leervorm aanraadt aan vrienden of familie. 45% geeft aan in de toekomst online te willen leren. Eén op de drie Nederlanders (36%) volgde het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Nooit eerder was dat percentage zo hoog.
Op de site van Goodhabitz kan een whitepaper worden gedownload met een uitgebreid overzicht van de onderzoeksresultaten. Wel contactgegevens achterlaten.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.