Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De transitie naar blended learning vraagt om een professionaliseringsslag van docenten, moedige bestuurders, en vooral heel veel inspanning, zegt Ellen van den Berg tegen ScienceGuide. Zij was tot voor kort lector Rich Media & Teacher Learning bij Saxion.
Online onderwijs is door de pandemie in een wat kwaad daglicht komen te staan. De kijk op blended learning heeft te lijden onder die negatieve ervaringen, terwijl online onderwijs slechts een component is van blendend learning, stelt Van den Berg. Volgens haar is het belangrijk om online onderwijs niet meer als een noodoplossing te zien, maar vooral als een waardevol onderdeel van blended learning. “De eerste meters richting blended learning zijn al gemaakt; nu moeten instellingen dat verder trekken”, vindt ze. “We weten immers uit onderzoek dat blended learning effectiever is dan volledig klassikaal onderwijs.” Belangrijk daarbij is om per onderwijssituatie op zoek te gaan naar de juiste blend, vindt van den Berg. “Daar past echter wel een andere professionaliseringsstrategie bij dan ‘eerste hulp bij online onderwijs’”, voegt zij daaraan toe.
Lees het zeer uitgebreide artikel in ScienceGuide.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.