Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Psychologiestudente Emily Moore heeft een mooie analyse geschreven over hoe het komt dat lerenden tijdens ‘COVID-19’ moeite hebben met online leren. Zij baseert zich daarbij op onderzoek.
In de kern komt haar bijdrage op het volgende neer:
De gevoelens van isolatie, vervreemding en stress doen zich normaliter niet voor bij online en blended learning, ook al kunnen lerenden online leren ook wel als ‘eenzaam leren’ ervaren.
Het is daarnaast wel van belang dat lerenden vaardigheden op het gebied van zelfregulerend leren ontwikkelen en leren hoe zij weerstand kunnen bieden tegen afleiding. Moore adviseert ook om te zorgen voor ‘schermvrije’ tijd. Dat leidt tot minder stress.
Verder kun je via je didactisch ontwerp ook bevorderen dat lerenden meer actief betrokken zijn.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.