Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Hoe langer de lockdown duurt, hoe ontevredener studenten worden over het aangeboden online onderwijs. Zij missen vooral de interactie met medestudenten en hekelen de online werkcolleges. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Maar niet alles is kommer en kwel. Studenten vinden het gebruik van kennisclips, podcasts en vooraf opgenomen hoorcolleges wél geschikt om kennis op te doen. Ook openboektoetsen en afsluitende groepsopdrachten worden gewaardeerd.
Uit de onderzoeksresultaten blijkt verder dat het merendeel van de studenten nog gewoon op schema loopt, en dat een deel van de opgelopen vertragingen alweer is goedgemaakt. In het hbo is nog wel iets vaker sprake van vertraging dan in het wo, vermoedelijk vanwege uitgestelde stages.
Het onderzoek werd uitgevoerd door ResearchNed. Een pdf met alle resultaten van het onderzoek is online te downloaden.
Lees een uitgebreide samenvatting op de site van ScienceGuide.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.