Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Normaal gesproken vindt sinds vele jaren op donderdagavond tijdens de Online Educa een Lagerhuis Debat plaats rond een prikkelende stelling. Dit jaar was dit debat op woensdagavond geprogrammeerd. Brian Mulligan, Jane Bozart, Donald Clark en Marie Cini kruisten onder leiding van Paul Bacsich de degens rond de stelling: “This House Believes Universities, in Their Current Form, Are Unsustainable as Mass-participant Institutions“.
Het was wel wennen. In Berlijn zit ik met honderden deelnemers in een grote zaal. De bar is geopend, zodat ik normaliter met een Berliner Kindl en mijn laptop klaar zit om verslag te doen van de veelal levendige discussie tussen twee duo’s. Mensen in de zaal kunnen reageren via microfoon. Aansluitend ga ik daarna altijd met een groep mensen ergens in de buurt een hapje eten.
Dat was dit jaar even anders. Niet in een zaal, maar achter de laptop in mijn logeerkamer. Geen Duits pils, maar een dopper met water. En zo meteen mag ik zelf koken.
Maar terug naar het debat. Zoals elk jaar is er wel een moment tijdens de OEB dat het traditionele hoger onderwijs veel kritiek krijgt te verduren. Zo ook vanavond.
Voor waren Brian Mulligan en Donald Clark. Tegen Jane Bozart en Marie Cini. Na hun bijdragen werd ook ingegaan op vragen/opmerkingen in de chat. Ook reageerden de panelleden fanatiek op elkaar.
Argumenten voor
Argumenten tegen
De stelling is uiteindelijk ruim aangenomen. Wel met uiteindelijk slechts 44 stemmen.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.