Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 02-11-2020 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek naar informatie overload en werking hersenen

Onderzoek naar informatie overload en werking hersenen

Filtered, een aanbieder van LXP platforms, hield een poll rond de vraag hoeveel procent van de inhoud van het learning ecosysteem waardevol is. Daaruit bleek dat  72% van de respondenten denkt dat minder dan de helft waardevol is. De rest is overbodig of niet up to date. Er staan dus veel learnings in het systeem, die niet bruikbaar zijn.

Jammer, want dit kan een belangrijke drempel opwerpen om met hetgeen wel belangrijk is aan de slag te gaan. Filtered beschreef naar aanleiding van deze uitkomst hoe je het beste om kunt gaan als lms-beheerder met content overload. Lees hier het artikel How to use the psychology of content overload to break the cycle.

Wil je je hersenen niet belasten met dit Engelstalig artikel, dan adviseren we je om ons artikelVijf tips om content overload in leeromgeving te vermijden’ te lezen.

Of wil je toch meer, dan kun je ook de door Filtered gebruikte onderzoeken lezen:  

Edward Hallowell: Overloaded Circuits: Why Smart People Underperform

Paula Souren en Derek L.Nazarethb: Input information complexity, perceived time pressure, and information processing in GSS-based work groups: An experimental investigation using a decision schema to alleviate information overload conditions

Ae Ri Lee, Soo-Min Son, and Kyung Kyu Kim: Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

07-04

Tips voor het maken van online learnings

Door: Let’s Learn!
19-04

Vijf onderzoeken naar werkplekleren

Door: Let’s Learn!
21-04

Effectief online adviseren en begeleiden

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.