Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Filtered, een aanbieder van LXP platforms, hield een poll rond de vraag hoeveel procent van de inhoud van het learning ecosysteem waardevol is. Daaruit bleek dat 72% van de respondenten denkt dat minder dan de helft waardevol is. De rest is overbodig of niet up to date. Er staan dus veel learnings in het systeem, die niet bruikbaar zijn.
Jammer, want dit kan een belangrijke drempel opwerpen om met hetgeen wel belangrijk is aan de slag te gaan. Filtered beschreef naar aanleiding van deze uitkomst hoe je het beste om kunt gaan als lms-beheerder met content overload. Lees hier het artikel How to use the psychology of content overload to break the cycle.
Wil je je hersenen niet belasten met dit Engelstalig artikel, dan adviseren we je om ons artikel “Vijf tips om content overload in leeromgeving te vermijden’ te lezen.
Of wil je toch meer, dan kun je ook de door Filtered gebruikte onderzoeken lezen:
Edward Hallowell: Overloaded Circuits: Why Smart People Underperform
Paula Souren en Derek L.Nazarethb: Input information complexity, perceived time pressure, and information processing in GSS-based work groups: An experimental investigation using a decision schema to alleviate information overload conditions
Ae Ri Lee, Soo-Min Son, and Kyung Kyu Kim: Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.