Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 19-10-2020 | Article Rating | (0) reacties

Ook zo bang om te vergeten?

Ook zo bang om te vergeten?

We lazen bij Let's Learn! allemaal een leuk en vlot geschreven blog over leren en vergeten, die we je aanraden om ook te lezen. Leuk omdat het eens anders is dan de gebruikelijke verwijzingen naar Ebbinghaus, maar heel persoonlijk geschreven. En vlot geschreven, door het taal gebruik (ook al is het in het Engels) en door de simpele tekeningen die er in verwerkt zijn.

Zo vertelt Scott H Young, de schrijver, over zijn pogingen om na een Spaanse taalreis zijn Spaans op hetzelfde niveau te houden. Ondanks zijn structurele manier van herhalen en up to date houden van de kennis, lukte het niet. Hij betoogt dat het blijven volhouden een uitdaging is, omdat hij ook graag nieuwe dingen leert (en dus minder opnieuw dingen die hij al geleerd heeft). Maar toch geeft hij argumenten om opnieuw te gaan leren:

  • Het leren gaat de tweede keer een stuk sneller dan de eerste keer
  • Opnieuw leren kan gezien worden als ‘spacing repetitie’ en dat werkt/is bewezen (er zit een link naar een rapport hierover in het artikel)
  • Opnieuw leren maakt dat je je kennis opnieuw gaat ordenen.

De link naar het artikel is: Fearing Forgetting: Should You Try to Maintain or Relearn Knowledge?


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.