Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 12-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gamification geen aankoopbooster

Gamification geen aankoopbooster

Gamification mag dan als een goed leermiddel worden gezien, als verkoopmiddel blijkt het minder goed te werken. Dat blijkt tenminste uit de  2016 Customer Engagement Index . In mobiele apps leidt gamification meestal niet tot meer aankopen. 29 procent van de ondervraagden vindt spelletjes leuk om te doen, maar geeft aan dat het koopgedrag er niet door wordt beïnvloed. Onder jongeren is dit zelfs 45 procent.

 

Sommigen vinden de badges irritant. Gemiddeld10 procent, maar vooral 69-plussers (18 procent) en 50- tot 69-jarigen (16 procent). Voor ouderen geen een reden om de app te verwijderen. Voor 17 procent van de ondervraagden geldt dat zij meer bereid zijn van een bepaalde organisatie of merk iets te kopen.

 

Bron: Emerce


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.