Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 07-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

VR effectief voor soft skills

VR effectief voor soft skills

VR: is het een hype of een blijver? Als we het onderzoek van PWC naar de effectiviteit van VR mogen geloven, dan is VR goed inzetbaar voor soft skills. De belangrijkste uitkomsten volgens dit onderzoek:

- deelnemers hebben meer vertrouwen het geleerde te kunnen toepassen in de praktijk.
- deelnemers zijn meer betrokken t.o.v. e-learning
- deelnemers konden tot 4x sneller worden opgeleid t.o.v. klassikaal opleiden
- deelnemers zijn meer emotioneel betrokken bij de content dan via een klassikale variant.

VR is zeker niet het antwoord op al de opleidingsvragen en zal klassikaal opleiden niet vervangen. Wel zal het bij het maken van een ontwerp serieus kunnen worden overwogen om zo tot een optimale mix van klassikaal opleiden, e-learning en de inzet van VR te komen met als doel de lerende zo efficient en effectief mogelijk op te leiden. Uitgangspunt is echter of de leervorm past bij het onderwerp én de doelgroep. Door daar een goede afweging in te maken kom je verder volgens ons bij Let's Learn! 

Het PWC onderzoek en de resultaten vind je hier
 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

07-07

VR effectief voor soft skills

Door: Let’s Learn!
14-07

Avoid PDF for On-Screen Reading

Door: Let’s Learn!
10-07

Een Leven Lang Leren? Maak Leren Leuk!

Door: Future Learning
25-07

GoodHabitz neemt Elephant Road over

Door: de Redactie

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.