Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Als je aan de slag gaat met het concept van de flipped classroom, kun je tegen een aantal zaken aanlopen. Zo kan ‘peer instruction’ niet van de grond komen, kan het gebruik van student response systemen mislukken of kan het gebeuren dat lerenden video’s niet in eigen tempo bekijken. Wat zijn mogelijke redenen hiervan, en wat kun je er aan doen?
Julie Schell gaat in drie bijdragen in op deze issues en redenen. Zij geeft daarbij ook aan niet ‘het antwoord’ te hebben. Volgens Schell is in ieder geval het volgende van belang.
One reason flipped classrooms fail is because we don’t direct students’ attention effectively. If students don’t think about or pay attention to the right things, they won’t learn the right things. Direct their attention carefully and purposefully to get the pay off you are looking for.
this ability to transfer learning across situations and use it to solve novel problems is the holy grail in education.
Maak ook percepties op leren bespreekbaar (veel lerenden gaan ervan uit dat leren een passieve aangelegenheid is).
Alle drie de bijdragen bevatten m.i. waardevolle handvatten als je aan de slag wilt gaan met dit concept, of met ICT en leren in het algemeen. Schell illustreert dat je bij de invoering van dit concept aandacht moet besteden aan didactiek en aan het ontwerp van je onderwijs.
Foto: o.tacke, Flickr
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.