Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-02-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gamen: social proof en flow verklaard

Gamen: social proof en flow verklaard

Waarom blijven we gamen? Deze vraag wordt uitgelegd in een interessant artikel op de site FrankWatching. Sociale factoren als ‘vergelijking en erkenning’ spelen een grote rol bij gamification, stelt auteur Chris van den Berg. Ook het vinden van de juiste ‘flow’ is belangrijk bij gamification. In zijn artikel legt Van den Berg uit hoe dat werkt.  Lees het hele artikel op FrankWatching.com om meer zicht te krijgen op de relatie met de piramide van Maslow, de behoefte om ons te conformeren aan een groep en de invloed van flow.

 

Het artikel van Van den Berg is het tweede uit een serie van in totaal 3. Het eerste artikel gaat over de rol van motivatie binnen gamification.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.