Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-02-2016 | Article Rating | (0) reacties

‘In Nederland te veel game-opleidingen’

‘In Nederland te veel game-opleidingen’

Er worden te veel game-ontwikkelaars en creatieven opgeleid en de kwaliteit loopt sterk uiteen. Dat vertelde Willem-Jan Renger van HKU Innovation Studio afgelopen vrijdag tijdens een bijeenkomst van Growing Games in Utrecht. Growing Games is een stimuleringsprogramma om de groei van de game-sector in Nederland te bevorderen.  “We waren in 2001 de eerste, en het succes is daarna gekopieerd. Maar we zitten nu wel met de situatie dat er meer aanbod dan vraag is”, aldus Renger. . “Vroeger wilde een jongen van 7 piloot of astronaut worden, tegenwoordig is het game-ontwerper”, aldus Renger. “Dan is het voor veel onderwijsinstellingen heel verleidelijk om een slecht lopende technische opleiding om te katten.”

 

Het aantal game-opleidingen is de laatste jaren met 25 procent fors gegroeid. Van 25 in 2012 naar 44 in 2015. Cursussen en kleinere trainingen buiten beschouwing gelaten. Al die opleidingen leveren jaarlijkse 1600 afgestudeerden af

De totale game-industrie in Nederland biedt momenteel werk aan 3000 personen, zo blijkt uit het vrijdag gepresenteerde rapport Games Monitor 2015. Uit die monitor blijkt ook dat het aantal game-bedrijven in Nederland is gegroeid van 320 in 2011 naar 455 in 2015; 110 bedrijven hebben het in die periode niet hebben gered.

 

Bron: Emerge, waar een uitvoeriger verslag te lezen is.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.