Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Door het coronavirus ging vrijwel alle onderwijs online. Hoe ervaren leerlingen dat? Wat moet er volgens hen blijven, als ze straks weer gewoon naar school gaan? Uit een onderzoek onder ruim 10.000 leerlingen blijkt maar liefst 93 procent van de kinderen het werken in eigen tempo belangrijk vindt. 87 procent van de leerlingen geeft aan de flexibiliteit in de planning heel graag te willen behouden.
Het onderzoek is gehouden door de CED-Groep onder ruim 10.000 kinderen en jongeren die thuis hebben gewerkt met de digitale lessen voor begrijpend lezen van Nieuwsbegrip. In de periode van noodgedwongen afstandsonderwijs zijn veel scholen de volledig digitale lessen begrijpend lezen gaan aanbieden.
Het online leren blijkt te bevallen. Maar liefst 84 procent gaf aan soms (34 procent) of altijd (50 procent) lessen online te willen maken. 78 procent van de leerlingen wil instructiefilmpjes van hun leraren behouden en over het beeldbellen met hun leraar is 83 procent van de ondervraagde leerlingen positief.
Het merendeel van de kinderen vindt het in meer of mindere mate prettig om meer zelfstandig en alleen te kunnen werken. 78 procent wil dit behouden. Gemiddeld 87 procent van de leerlingen geeft aan de flexibiliteit in de planning heel graag te willen behouden. Slechts 7 procent hecht hier geen waarde aan. En met een overtuigende 93 procent laten de kinderen weten dat hun eigen invloed op het tempo belangrijk is.
Bron: Nationale Onderwijsgids
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.