Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 13-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Flipping the classroom geen wondermiddel

Flipping the classroom geen wondermiddel

Uitgebreid artikel op de site van de Algemene Onderwijsbond (AOb) over flipping the classroom. Het gaat daarbij om een “onderwijsaanpak waarbij studenten nieuwe leerstof voorafgaand aan de les bestuderen zodat de contacttijd gebruikt kan worden voor het bespreken, toepassen en verdiepen van de opgedane kennis. Hoewel het geen vereiste is, vindt de zelfstudie bijna altijd online plaats en is het daarmee ook een vorm van blended learning”.

“In Nederland is er geen universiteit of hogeschool meer die helemaal niks doet aan flipping the classroom of blended learning”, schrijft Yvonne van de Meent op de site van de AOB, in een afgewogen verhaal, waarbij wordt stilgestaan bij de voordelen, maar ook bij de vraag wat dit voor een organisatie betekent. ‘Flippen’ vraagt enorm veel tijd en die hebben docenten in het voortgezet onderwijs niet, stelt een van de deskundigen in het artikel. Dat gaat al helemaal mis, als de onderwijsorganisatie er vanuit gaat dat dank zij de digitale component, er kan worden ‘bezuinigt op de onderwijstijd’.

Meer weten en geïnteresseerd in tips? Lees dan het hele artikel op de site van de AOb.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.