Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Ook al wordt er veel geld uitgegeven aan leren, dan betekent het nog niet dat de managers van organisaties tevreden zijn met hun L&D afdelingen. Sterker nog, onderzoek van McKinsey bewijst dat de meeste managers zeer ontevreden zijn. Steve Glaveski start zijn artikel over lean learning met die cijfers:
Volgens Laveski is de meerderheid van de trainingen ineffectieve, terwijl het doel, de timing en inhoud niet juist is. Dat komt doordat we soms moeten leren, op momenten dat het ons niet aanstaat of uitkomt. En wat we leren is ook niet wat we direct kunnen toepassen. Dus pleit Laveski voor lean learning:
Lean learning, is afgeleid van Toyota’s lean manufacturing system. Het is leren op momenten dat het nodig is, zodat de noodzaak groot is en de uitkomst hoog. Het betekent ook dat de overbodige ballast wordt weggesneden. Uiteindelijk leer je dan kort, en krachtig zodat je direct het geleerde kunt toepassen. Dat zijn in onze visie ook de uitgangspunten van microlearning. Wat denk jij? Where do Companies Go Wrong with Learning and Development?
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.