Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 03-12-2019 | Article Rating | (0) reacties

Talentontwikkeling versterkt concurrentiepositie

Talentontwikkeling versterkt concurrentiepositie

“Investeren in talentontwikkeling helpt enorm om medewerkers te behouden, zeker in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt,” zegt Martin van den Broek, managing director bij UP learning. Het bedrijf ontwikkelt e-learnings op maat en adviseert op het gebied van leerplatforms. “Als medewerkers de kans krijgen om zich te ontwikkelen binnen een organisatie, maakt dat een bedrijf aantrekkelijker. Talentontwikkeling zorgt er bovendien voor dat medewerkers productiever zijn en meer waarde kunnen toevoegen aan een organisatie. Dat versterkt de concurrentiepositie.”

Online leren krijgt een steeds belangrijkere rol in het totale leeraanbod, wat betekent dat er meer mogelijkheden komen om tijd- en plaatsonafhankelijk te leren. ‘Het nieuwe leren’ wordt dat ook wel genoemd, al vindt Van den Broek die term niet helemaal kloppen. “De manier waarop mensen leren, verandert niet. Er zijn alleen steeds meer middelen en technologieën die ze in staat stellen te leren waar en wanneer ze willen, op een manier die zij het prettigst vinden.”

Een uitgebreid verslag van het gesprek met Van den Broek op XTR Branded Content van nrc.nl.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.