Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens de site Emerce, kiezen multinationals in toenemende mate voor serious games voor het opleiden van werknemers op hun IT-afdeling. Als voorbeeld worden de klanten van IT-specialist HappyCustomers genoemd. Zo kozen recentelijk de bedrijven A.S. Watson, Danone, Sanoma en Spaarne Gasthuis voor serious gaming op hun IT-afdeling. HappyCustomers is er van overtuigd dat dit tot betere resultaten leidt dan conventionele trainingen.
Het resultaat van serious Ggaming hangt af van het doel. In veel gevallen wordt er beter samengewerkt, waardoor medewerkers met meer plezier naar hun werk gaan en elkaar en de klant beter begrijpen. Daarnaast worden processen geoptimaliseerd, waardoor er tijdswinst geboekt wordt en klanten niet meer het gevoel hebben tussen wal en schip te vallen
HappyCustomers werkt met verschillende serious games, afhankelijk van het doel. De games waar mee gewerkt wordt zijn CarWorks (Lean Six Sigma), Apollo 13 (samenwerking, communicatie en processen), Let’s Create It (samenwerking, communicatie), Challenge of Egypt (projectmanagement), TeamUp (samenwerking), Oceans 99 (security, veiligheid) en ABC (focust op knel- en verbeterpunten).
Bron: Emerce
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.