Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 16-10-2019 | Article Rating | (0) reacties

Digitaal leren. Met persoonlijke aandacht

Digitaal leren. Met persoonlijke aandacht

E-learning is een goed idee, maar dan moet e-learning wel voldoen aan enkele voorwaarden, stelt opleider NCOI op de site pwnet.nl. Een belangrijke voorwaarde is persoonlijke aandacht. Leren in de fysieke wereld kun je niet zomaar overzetten naar de digitale, stelt NCOI-directeur Tom Bos. “Online is er gewoon extreem veel meer afleiding. (…) de student kan daar ook gemakkelijk aan toegeven. Niemand die het merkt als jij niet op een vaste tijd achter je computer zit, niemand die je belt als je even afhaakt,” vervolgt Bos. “Ervaren trainers zien meteen welke deelnemers de stof snel oppikken, en welke misschien wat achterblijven. Zodra ze iemand ook maar een beetje wazig zien kijken, passen ze de lesstof daar meteen op aan.”

Toch is terug naar de schoolklas volgens Bos niet haalbaar. “Ons land telt zo’n 8 à 9 miljoen werkenden. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat die zo’n 3 à 4 uur per week bijscholing nodig hebben. Vermenigvuldig dat met 44 weken per jaar en je komt uit op een Nederlands totaal van 1,5 miljard uur. Anders gezegd: zo’n 20 miljoen trainingsdagen. Dat zijn heel veel uren in de auto. Niet goed voor de productiviteit, niet goed voor het milieu.”

De oplossing moet worden gezocht in persoonlijke aandacht, maar dan op een manier die digitaal is te faciliteren. Weten hoe NCOI dat doet?  Lees dan het hele artikel op de site van pwnet.nl.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.