Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 23-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Learner Survey Results are NOT Correlated with Learning Results

Learner Survey Results are NOT Correlated with Learning Results

Zegt de naam Will Thalheimer je iets? Hij is de man die wetenschappelijk onderzoek doet  naar leerresultaten. Hij heeft een boek over zijn bevindingen geschreven. In het artikel dat we deze week lazen gaat hij in op meta-onderzoeken op het vlak van evaluaties en waarom evaluaties wel of niet werken. Lees het artikel hier.

Thalheimer gaat op basis van zijn model én het Kirkpatrick model in op de resultaten van deze onderzoeken. Daarbij is hij zeer kritisch en geeft hij inzicht in wat voor type evaluatievragen er zijn. Hij onderscheidt vragen:

1. Die de tevredenheid van de lerenden en de reputatie van de leerinterventie meten
2. Die aanzetten om te leren
3. Die informatie boven water halen over de effectiviteit van leren.

Thalheimer sluit zijn artikel af met: “I do believe that learner satisfaction is important, but it is not most important.” Een doordenker!


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.