Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 11-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Bij gaming is leren de drug

Bij gaming is leren de drug

‘Endorfines door gaming’, noemt Daan de Raaf het op de site van MarketingTribune. Hij schrijft: “Menig ouder zal zich druk maken om de gameverslaving van zijn kind. Des te verrassender is het om je te realiseren dat het leereffect van gaming de verslavende component is. In het boek A Theory of Fun for Game Design van Raph Koster (2010) wordt beschreven dat het plezier in gamen komt vanuit het leren. Neuro-onderzoek laat zien dat er endorfines vrijkomen als we iets leren of een taak onder de knie krijgen. Als je het doolhof doorziet, als je onder de knie krijgt hoe je je tegenstander moet verslaan, een complexe knoppencombinatie kunt toepassen, dan krijgen we een glimlach op ons gezicht. Het is belangrijk voor het voortbestaan van onze soort dat we leren - daarom beloont het lichaam ons ervoor met momenten van plezier. Met andere woorden, bij gaming is leren de drug. Dat kun je gebruiken om games heel engaging te maken of misbruiken om ze verslavend te maken. Maar je kunt het ook gebruiken om mensen echt effectief te laten leren in andere omstandigheden.”

Lees het hele artikel op MarketingTribune


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

29-08

Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills

Door: Faculty of Skills
05-09

Is het hoger onderwijs in de overgang?

Door: Harm Weistra (hoofdredacteur)
03-09

Articulate Gebruikersdagen 2019

Door: The Courseware Company

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.