Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 26-10-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mobile Learning of Mobile Training ?

Mobile Learning of Mobile Training ?

Met enige regelmaat verwijst de redactie naar e-books en white papers van het Indiase bedrijf CommLab. Dit keer opnieuw een verwijzing, maar dan eentje waarbij de redactie vraagtekens zet. Het is een Survey Report met als titel: User Perception of Mobile Learning Effectiveness. Wat opvalt, is de geringe diepgang. Maar wat nog meer verbaast, is de eenzijdigheid van de vragen. Hetzelfde euvel als bij e-learning, de term suggereert over leren te gaan, maar de vragen gaan vooral over opleiden en trainen. De volgende conclusie zal dan ook niet verbazen: ‘The above data shows us that mobile learning is ideal for imparting product, sales & marketing and compliance training. We can also see that the majority of respondents did not agree that mobile learning can be used to teach all subjects.’

 

Lijkt een typisch gevalletje van: snel bedacht, vooral bedoeld om publiciteit voor de eigen organisatie te generen. Dat laatste is gelukt. Ook wij doen daar aan mee :-) Wij houden ons aanbevolen voor verhalen waar mobile learning wel optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van mobiele apparaten!

 

Bron: CommLab India


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.