Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 27-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”

Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”

Onlangs promoveerde Robert de Leeuw op onderzoek op het gebied van instructional design van e-learning. Hij ontwikkelde een model waarmee je alle aspecten die invloed hebben op hoeveel je leert van een e-learning meenemen. Let's Learn! interviewde hem over zijn werk en de resultaten. 

Een quote uit het interview met Robert de Leeuw: “Normaal is die evaluatie op leerdoel. Dat doen we allemaal door een kennistoets vooraf en achteraf te laten maken. De uitkomst is dan dat er geleerd is van de e-learning. Maar dat zegt niets. Misschien leer je nog meer met een ander instructional design.”

De Leeuw zag de uitdaging en onderzocht en promoveerde hierop. De door hem ontwikkelde vragenlijst kun je hier vinden onder deze link
Het proefschrift vind je hier: Guiding the Digital Educator: The instructional design, implementation and evaluation of postgraduate medical e-learning

Lees volgende week in de rubriek Achtergrond het interview met Robert de Leeuw over zijn onderzoek en de resultaten. Kun je niet wachten? Klik nu door naar de site van Let's Learn! om daar het interview te lezen. 

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

29-08

Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills

Door: Faculty of Skills
05-09

Is het hoger onderwijs in de overgang?

Door: Harm Weistra (hoofdredacteur)
03-09

Articulate Gebruikersdagen 2019

Door: The Courseware Company

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.