Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onlangs promoveerde Robert de Leeuw op onderzoek op het gebied van instructional design van e-learning. Hij ontwikkelde een model waarmee je alle aspecten die invloed hebben op hoeveel je leert van een e-learning meenemen. Let's Learn! interviewde hem over zijn werk en de resultaten.
Een quote uit het interview met Robert de Leeuw: “Normaal is die evaluatie op leerdoel. Dat doen we allemaal door een kennistoets vooraf en achteraf te laten maken. De uitkomst is dan dat er geleerd is van de e-learning. Maar dat zegt niets. Misschien leer je nog meer met een ander instructional design.”
De Leeuw zag de uitdaging en onderzocht en promoveerde hierop. De door hem ontwikkelde vragenlijst kun je hier vinden onder deze link Het proefschrift vind je hier: Guiding the Digital Educator: The instructional design, implementation and evaluation of postgraduate medical e-learning
Lees volgende week in de rubriek Achtergrond het interview met Robert de Leeuw over zijn onderzoek en de resultaten. Kun je niet wachten? Klik nu door naar de site van Let's Learn! om daar het interview te lezen.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.