Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Hogeschool Avans werkt aan vernieuwing van het onderwijs. Een van de middelen daarvoor is gamification. Wat maakt leren via gamification zo anders als het traditionele leren? Wat levert het op? En waarom is vernieuwend onderwijs zo belangrijk? Op de site van Avans vertellen de docenten Judith Herrewijn en Ard Jacobs over hun ervaringen.

Zo werd gamification ingezet bij 175 deeltijdstudenten van de opleiding Commerciële Economie. Daaarvoor werd gebruik gemaakt van Knowingo, een mobiele learning game waarbij studenten de lesstof doorlopen in de vorm van vragen. Ze kunnen er mee werken waar en wanneer zij dat willen. HRM-studenten van de Avans Academie Associate degrees maakt ook gebruik van de game. Deze academie wil geleidelijk aan af van traditioneel toetsen; de game wordt ook gebruikt voor het valideren van het onderwijs.

Behalve het valideren van het onderwijs, wordt gamification ook gebruikt om het onderwijs te personaliseren, het creëren van activerend onderwijs en om te experimenteren. Lees op de site van Avans het uitgebreide interview met voorbeelden en ervaringen.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.