Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Hogeschool Avans werkt aan vernieuwing van het onderwijs. Een van de middelen daarvoor is gamification. Wat maakt leren via gamification zo anders als het traditionele leren? Wat levert het op? En waarom is vernieuwend onderwijs zo belangrijk? Op de site van Avans vertellen de docenten Judith Herrewijn en Ard Jacobs over hun ervaringen.

Zo werd gamification ingezet bij 175 deeltijdstudenten van de opleiding Commerciële Economie. Daaarvoor werd gebruik gemaakt van Knowingo, een mobiele learning game waarbij studenten de lesstof doorlopen in de vorm van vragen. Ze kunnen er mee werken waar en wanneer zij dat willen. HRM-studenten van de Avans Academie Associate degrees maakt ook gebruik van de game. Deze academie wil geleidelijk aan af van traditioneel toetsen; de game wordt ook gebruikt voor het valideren van het onderwijs.

Behalve het valideren van het onderwijs, wordt gamification ook gebruikt om het onderwijs te personaliseren, het creëren van activerend onderwijs en om te experimenteren. Lees op de site van Avans het uitgebreide interview met voorbeelden en ervaringen.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.