Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 06-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn

Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn

CoVince omschrijft zichzelf als “de Netflix van het e-learning”. Het wil een platform zijn waarop allerlei verschillende e-learning-modules worden aangeboden. De modules krijgen verschillende vormen en thema’s. De gebruiker kies zelf wat en hoe die wil leren. Net zoals je op Netflix je favoriete serie uitkiest.

Van Tilborg en medeoprichter Melanie van Halteren bedachten het idee voor CoVince. Het platform CoVince wordt gebouwd door de oprichters zelf. De meeste modules bouwen ze in samenwerking met andere bedrijven. Zij geven CoVince de opdracht om modules voor hen te ontwikkelen. Steeds meer bedrijven gebruiken e-learning om hun medewerkers te trainen. Naast de medewerkers van een bedrijf, kunnen ook individuen gebruik maken van de modules van CoVince. Zij kunnen de CoVince-app downloaden en aan de slag met zowel betaalde als gratis modules.

De modules op CoVince worden aangeboden in allerlei verschillende soorten en maten. Van Tilborg: “Op CoVince kan je oefenen in een gesimuleerde praktijk, samen discussiëren en reflecteren in de echte en virtuele wereld, op een learning-journey gaan, micro-video’s bekijken, interactieve scenario’s doen of werken met augmented reality.”

Lees het hele interview op Innovation Origins


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.