Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Docenten in het hoger onderwijs zoeken naar manieren om hun lesprogramma te vernieuwen en te verbeteren. Het HBO zou onvoldoende aansluiten op de praktijk en studenten zouden niet goed klaargestoomd zijn voor hun eerste baan, zijn veelgehoorde klachten. De Hogeschool van Amsterdam neemt dit soort geluiden serieus en werkt steeds aan vernieuwing van hun onderwijs.
Leerlingen van de opleidingen Finance & Control, Finance, Tax & Advice en Accountancy aan de Hogeschool van Amsterdam volgen een gezamenlijke propedeuse. Daarin komen ook gespreksvaardigheden aan bod. Binnen het thema van het geven van belastingadvies aan particulieren oefenenen de studenten met de techniek van luisteren, samenvatten, doorvragen.
Docent Katja van Zalen aan de Hogeschool van Amsterdam zet hierbij TrainTool in als voorbereiding op haar live workshop. En dat werkt goed, blijkt na het eerste jaar. In de case study van Faculty of Skills vertelt ze er meer over.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.