Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-06-2019 | Article Rating | (0) reacties

Onderwijsmanagers digibeet?

Onderwijsmanagers digibeet?

Leidinggevenden weten weinig van de digitale revolutie en zijn dus een gemakkelijke prooi voor commerciële partijen in automatisering en e-learning, schrijft Tjip de Jong op het onderwijsblog van NRC.nl. “Ik stel voor om eerst alle leidinggevenden in het onderwijs 21ste-eeuwse digitale vaardigheden bij te brengen, voordat we ons op studenten en kinderen richten”, is zijn belangrijkste conclusie.

De Jong schrijft o.a.: “Vorige week ontmoette ik een mbo-onderwijsmanager die me trots vertelde dat hij nog nooit van zijn leven een e-learning had gevolgd. Gek genoeg gaf hij leiding aan verschillende opleidingen die de komende jaren massaal gaan inzetten op het digitaliseren van hun opleidingsaanbod. Met een digitaal portfolio via een app, online-trainingen programmeren en natuurlijk ook e-learning! Hij vertelde stellig dat het niet zo veel uitmaakt waar je leiding aan geeft, maar in zijn ogen zag ik vooral twijfel en ongemak.” Zo ook bij de vrouw die blozend vertelde “dat het haar al grote moeite kostte om e-mail op haar smartphone te ontvangen.”

“Laten we een hoge norm voor alle onderwijsmanagers vaststellen, mogelijk inclusief stageperiode bij softwarebedrijven”, besluit De Jong. “Als deze leiders de vaardigheden tot in de puntjes beheersen, richten we ons op de leerkrachten en vervolgens op de kinderen die kiezen voor het beroepsonderwijs.”

Lees het hele blog op de site van NRC.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

04-07

Learning Consultant

E-learning Training
02-07

Vacature Accountmanager

inBrain

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.