Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 28-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Toetsfraude bij afronden MOOCs

Toetsfraude bij afronden MOOCs

Onderzoek van MIT and Harvard laat zien hoe toetsresultaten binnen MOOCs gemanipuleerd kunnen worden. De onderzoekers wijzen er op dat bedrog een bedreiging is van de waarde van certificaten die zijn behaald via het volgen van een MOOC.

Het bedrog werkt als volgt. Gebruikers schrijven zich onder meerdere namen in voor een MOOC. Eén van de accounts is bedoeld voor het behalen van het certificaat. De andere accounts worden gebruikt om uit te vinden wat de juiste antwoorden zijn op de toetsvragen. Deze vorm van bedrog is bekend onder de naam CAMEO: ‘copying answers using multiple existences online’.

Uit het onderzoek van Havard en MIT onder 1,9 miljoen deelnemers aan 115 MOOCs blijkt dat 1,3% van de certificaten via CAMEO is gehaald. Dat komt neer op 1.237 ten onrechte uitgedeelde certificaten.

Een uitgebreider verslag is te lezen op de site van Harvard.

De working paper van het onderzoek kan worden gedownload op arxiv.org.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.