Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek naar Flipped Classroom

Onderzoek naar Flipped Classroom

Op de site van Faculty Focus kan een rapport worden gedownload met daarin de resultaten van een Amerikaans onderzoek naar de ervaring met Flipped Classroom (wel e-mailadres achterlaten). De belangrijkste uitkomsten:

  • Meer dan 2/3 van de respondenten (1.089 lezers van Faculty Focus) heeft met Flipped Classroom geëxperimenteerd en is van plan er mee door te gaan;
  • 5,49% heeft het geprobeerd maar doet het niet opnieuw;
  • 70,3% beoordeelde de ervaring positief voor zichzelf (als docent) en 64,8% beoordeelde het positief voor de leerlingen/studenten;
  • De belangrijkste redenen om er mee te beginnen zijn: grotere betrokkenheid van de studenten (79,3%) en het verbeteren van de leerervaring (75,8%);
  • Meer dan 80% gaf aan dat de studenten meer zijn gaan samenwerken en 76,61% gaf aan dat hun studenten meer vragen gingen stellen;
  • Bijna de helft (48,75%) merkte enige weerstand bij hun studenten;
  • Belangrijkste hindernis: gebrek aan tijd;
  • Van de respondenten die niet geïnteresseerd waren in Flipped Classroom, gaf 38,9% aan er niet genoeg van te weten en 27,4% vond het een hype.


Lees de samenvatting of download het volledige rapport op de site van Faculty Focus.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

09-11

Curators Are the New Creators

Door: Let’s Learn!
29-10

Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning nu bij FCE

Door: Marcel de Leeuwe (redactie)
27-10

Tijdlijn van leertheorieën

Door: Let’s Learn!

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

17-11

Learning Consultant

E-learning Training
14-10

Projectleider Learning Management Systems

The Courseware Company
12-10

Adviseur Leren en Ontwikkelen

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.