Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 21-05-2019 | Article Rating | (0) reacties

Learning & Development thema EAPM Nieuwsbrief mei 2019

Learning & Development thema EAPM Nieuwsbrief mei 2019

Learning and development is het centrale onderwerp van de EAPM nieuwsbrief van mei 2019.  Vorige week is de recentste nieuwsbrief van EAPM verschenen met als thema Learning and Development.

De inhoud van de thema-nieuwsbrief is gericht op het geven van een overzicht op het gebied van (mobile) technologie, social media en AI. Volgens EAPM hebben de ontwikkelingen op dit gebied gemaakt dat zowel organisaties als onderwijsinstellingen veranderd zijn of moeten veranderen.

In de nieuwsbrief vind je diverse artikelen vanuit landen als de UK, Bulgarije, Finland en Italie. Let’s Learn! is er trots op om vanuit de NVP Nederland haar visie op microlearning te mogen delen. We vinden dat microlearning past in de mooie ontwikkelingen van L&D, wat belangrijk is voor alle HR-professionals.

 

EAPM = The European Association for People Management (EAPM) is opgericht in 1962. The Association is de overkoepelende organisatie voor nationale organisaties van HR professionals.

NVP netwerk voor HR-professionals = NVP wil als onafhankelijke HR-autoriteit het vakinhoudelijke debat voeden en voeren met nieuwe inzichten en haar leden verrassen met kennis en inspiratie. Dat doen we door de spil van het netwerk voor HR-professionals te zijn. Een netwerk dat staat voor hoge kwaliteit, voor innovatie en uitdaging.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.