Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 21-05-2019 | Article Rating | (0) reacties

MOOC’s: nog veel te leren

MOOC’s: nog veel te leren

Leeromgevingen met massive open online learning hebben een groot potentieel, maar de bijbehorende leerprocesanalyse staat nog in de kinderschoenen, stellen Guanliang Chen en Dan Davis in hun proefschriften die zij in mei aan de TU Delft verdedigden.

Massive Open Online Courses (MOOC’s) zijn een populaire optie voor mensen die willen leren buiten een formele onderwijssetting om. Onderzoeker Dan Davis concludeert dat het onderzoek van de bijbehorende leerprocessen nog in de kinderschoenen staat. Zijn collega Guanliang Chen heeft onderzoek gedaan naar de ondersteuning van MOOC-studenten. Dat blijkt nog vooral onontgonnen terrein.

Lees een uitgebreide samenvatting op de site van de TU Delft.

De beide proefschriften zijn eveneens online te raadplegen:

Proefschrift Dan Davis: Large Scale Learning Analytics: Modeling Learner Behavior & Improving Learning Outcomes in Massive Open Online Courses 

Proefschrift Guanliang Chen: MOOC Analytics: Learner Modeling and Content Generation


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.