Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 07-05-2019 | Article Rating | (0) reacties

How Modular Education Is Revolutionizing The Way We Learn (And Work)

How Modular Education Is Revolutionizing The Way We Learn (And Work)

In de Forbes kwamen we een artikel tegen van auteur Anant Agarwal die de snelle technologische ontwikkelingen in onze maatschappij alleen mogelijk acht door continue te leren. En dan bedoelt  hij niet het volgen van studies of lange trainingstrajecten, maar leren in korte eenheden of brokjes.

Hij vraagt zich dan ook af hoe het kan dat we als we een opleiding volgen voor een toekomstig beroep, we in lange studies terecht komen. Waarom we jaren op een opleidingsinstituut moeten doorbrengen. Voor hem snijdt dat geen hout. Hij gelooft dat de oplossing is om altijd te leren in modulaire stukjes. Agarwal: “Modular education partitions degrees into smaller, Lego-like building blocks of learning, each with their own credentials, learning and skills outcomes.”

Interessant. En een andere alinea die ons erg aanspreekt is de volgende:

“The biggest lesson to take forward about the transforming workplace is that learning and knowledge-sharing will be a continuous, lifelong experience. Education isn’t static. The skills needed to succeed are changing faster than ever, and workers will need to continually learn and refresh their skills in order to stay relevant. The innovations of modular education are a solution to this problem.”

Need we say more? We delen graag de link naar het artikel, zie hier.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.