Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De redactie van e-Learning.nl neemt de komkommertijd te baat om achterstallig leesvoer weg te werken. De komende periode vinden onze lezers in de rubriek nieuws bijdragen die het afgelopen half jaar de site niet hebben gehaald. Veelal gaat het om wat langere, meestal Engelstalige bijdragen. In de overige rubrieken op de homepage blijven wij u voorzien van actuele bijdragen. Na een serie over MOOC’s nu de blik verder op het hoger onderwijs. Een aantal achtergrondartikelen om de zomeravonden mee door te komen.
Vandaag deel 5: Re-examining the role of EdTech.
Samenvatting: “The paper addresses both the lessons that teaching language takes away from the lecture and the approach in general, and the crucial reasons why educators, policymakers, and other stakeholders should be cautious in its adoption. While the concept of school learning may have to undergo another overhaul, EdTech and SOLEs (self organized learning environments) are not a silver bullet or panacea for language teaching problems.”
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.